نقاشی اسرارآمیز

نقاشی اسرارآمیز

چند قاب در صفحه‌ی 60 کتاب گنج راکام قرمز وجود دارد که در مورد یک اثر هنری زیباست. ماجرای تابلوی نقاشی اسرارآمیز در زیرزمین قصر مولینسار چیست؟

نقاشی اسرارآمیز

سفری به دنیای هنر و اسرار گم‌شده

این نقاشی در ابتدای نوار دوم صفحه‌ی مذکور ظاهر می‌شود، پیش از آن‌که تن‌تن به‌سمت آن اشاره کند. چند قاب بعد توجه تن‌تن به مجسمه‌ی سنت جان انجیل جلب می‌شود و با کاپیتان به‌سمت آن می‌روند. آن‌ها برای دسترسی به طاقچه‌ی مورد نظر چند وسیله را از میان برمی‌دارند. یکی از آن‌ها نقاشی جذاب و پرتره‌ای است که مقابل دیوار قرار گرفته. اما این پرتره‌ی کیست؟

سفری به دنیای هنر و اسرار گم‌شده

آشنایی با پرتره‌ای از گذشته

یک سرنخ آشکار وجود دارد و آن ابعاد نقاشی‌ست که بیش‌تر برای نقاشی‌های تاریخی و پرتره‌ها درنظر گرفته می‌شود. این اثر در قابی با کناره‌های صاف و ضخیم، که گمان می‌رود یا از چوب سبک ساخته‌شده یا طلاکاری‌ست، نصب‌شده است. هم‌چنین این نقاشی از رنگ روغن است. سوژه به‌طور مشخص در مقابل پس‌زمینه‌ای ساده به‌رنگ صورتی کم‌رنگ مایل به خاکستری خودنمایی می‌کند. نوع پوشش و مدل مو به‌ما می‌گوید که پرتره‌ی یک زن است که در نیم‌رخ نشان داده شده. این بانو با یک کلاه بزرگ با پر و نوار روبان روی سر دیده‌ می‌شود. طبق تحقیقات انجام‌شده توسط مورخان هنر، امروزه می‌دانیم که کلاه‌گیس‌ها به‌تدریج از قرن هجدهم کنار گذاشته‌ شد. آخرین جزئیاتی که می‌بینیم: بازوی چپ فرد روی سینه جمع‌شده و به‌یک ماف* خز ضخیم و مجلل ختم می‌شود.

پس از بررسی دقیق کار، در این‌جا سرنخ‌ها و اطلاعاتی وجود دارد که اکنون باید برای شناسایی آن دست یابیم:

  • یک نقاشی رنگ روغن با فرمت بزرگ
  • یک پالت رنگی پاستلی و ظریف
  • پرتره‌ای از زنی با لباس‌های گران‌بها
  • مدل موی مشخصه از قرن 18 میلادی
  • یک ماف خز

آشنایی با پرتره‌ای از گذشته

زیبایی و انسانیت در چشمان یک زن

پرتره‌ی مادام موله ریموند(Madame Molé-Reymond)، (1759-1833) یک نقاشی روکوکو** با رنگ روغن روی بوم است. این اثر توسط الیزابت ویژ لو برون (Élisabeth Vigée Le Brun) در سال 1786 خلق شده‌ است. این نقاشی با ارتفاع: 1.04متر (با لوازم جانبی: 1.35متر) و عرض: 0.76متر (با لوازم جانبی: 1.06متر) در موزه‌ی لوور پاریس قرار دارد.

Madame Molé-Reymond


* ماف یک کاور گرد یا بیضی‌شکل است که از خز ساخته‌شده و دست‌ها را در داخل آن قرار می‌دهند تا در طول فصول سرد از سرما محافظت کنند. ماف به‌عنوان یک تکه از لباس‌های زمستانی و در سبک‌های کلاسیک و سنتی استفاده می‌شود.

** روکوکو جریان هنری اروپایی در قرون 17 و 18 میلادی، به زیبایی‌شناسی و دل‌چسبی متمایز با طراحی‌های پیچیده، رنگ‌های روشن، بافت‌های زیبا و تمرکز بر جزئیات فراموش‌نشدنی معروف است.

به اشتراک بگذارید

بعدی
کارگاه تورنسل
قبلی
فیلم سینمایی جواهرات کاستافیوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست