تولد هشتاد سالگی اسرار اسب شاخدار

تولد هشتاد سالگی اسرار اسب شاخدار

کتاب اسرار اسب شاخدار که برای نخستین‌بار به‌صورت رنگی توسط کاسترمن در پاییز 1943 (1321 خورشیدی) منتشر شد، امسال هشتادمین سال‌گرد خود را جشن می‌گیرد.

جلد کتاب اسرار اسب شاخدار

روز جهانی تک‌شاخ

روز جهانی تک‌شاخ یک روز ویژه است که هر ساله در 9 آوریل (20 فروردین) جشن گرفته‌ می‌شود. در اساطیر و حکایات عامیانه، اسب شاخدار موجودی افسانه‌ای‌ست که به‌صورت اسب سفید بال‌دار با یک شاخ روی پیشانی خود به‌تصویر کشیده‌ شده‌. اما اسب شاخدار ماجراهای تن‌تن و میلو بسیار متفاوت است! یک بدنه‌ی کشیده، یک کمان بلند و سه دکل روی عرشه‌ی آن. این کشتی شوالیه دو حادوک، جد شجاع کاپیتان است.

اسب شاخدار

ظرافت‌های اسب شاخدار

کشتی که توسط هرژه طراحی‌شده، با کنده‌کاری‌های چوبی، طلاکاری و یک سر نمادین تزئین شده‌ است. در واقع، چندین کشتی الهام‌بخش اسب شاخدار بودند. کارشناسان از کشتی به‌نام The Brilliant صحبت می‌کنند که در سال 1690 توسط کشتی‌سازی با نام سالیکون ساخته‌ شد. اما شکل تک‌شاخ بر اساس ناوچه‌ی انگلیسی، The Unicorn ساخته‌شده در سال 1745 است. بعضی‌ها گمان‌ می‌کنند که هرژه از عکس یک کشتی بادبانی الهام گرفته که روی جلد مجله‌ای در بلژیک منتشر‌ شده است. برخی نیز بر این باورند که عکس یک قایق بادبانی که در نوامبر 1936 (آبان 1315) بر روی جلد مجله‌ای که توسط وزارت نیروی دریایی بلژیک منتشر شده‌بود، می‌توانست الهام‌بخش هرژه باشد.

کشتی

کشتی اسب شاخدار علاوه بر اهمیت بصری، در معماها نیز نقش محوری دارد. اگرچه داستان به‌طور ویژه بر روی دریا متمرکز نیست. اما اسب شاخدار یکی از پایه‌های اصلی داستان است که کنج‌کاوی تن‌تن و دوستانش را در طول ماجرا برانگیخته‌. در این کشتی بود که شوالیه دو حادوک گنجی را پنهان کرد. قرار بود آن گنج هدف همه‌ی آرزوها شود. پس کشتی چه شد؟ چه بر سر گنجی که حمل‌ می‌کرد آمد؟ سرنخ‌ها و معماها برای خبرنگار جوان ما چند برابر می‌شود.

کشتی

تولد هشتاد سالگی اسرار اسب شاخدار

تولد هشتاد سالگی اسرار اسب شاخدار بر همه‌ی علاقه‌مندان به ماجراهای تن‌تن و میلو مبارک! از اون بالاتر، تبریک و شادباش!!!

اسرار اسب شاخدار

به اشتراک بگذارید

بعدی
هرژه و آزادی مطبوعات
قبلی
سیمپسون‌ها و علاقه به تن‌تن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست