تن‌تن در تیم ملی بلژیک

تن‌تن در تیم ملی بلژیک

پیراهن دوم تیم ملی فوتبال بلژیک در جام ملت‌های اروپا 2024 در ادای احترام به هرژه و شخصیت کتاب‌های مصور او تن‌تن طراحی ‌شده است. پیراهن آبی با یقه‌ی سفید، شورت‌ورزشی قهوه‌ای و جوراب سفید. همان لباسی که تن‌تن بیش‌تر با آن در داستان‌ها دیده‌ می‌شود.

تن‌تن در تیم ملی بلژیک

لباس جدید شیاطین سرخ

14 مارس 2024 (24 اسفند 1402)، شرکت آدیداس (Adidas) و فدراسیون فوتبال بلژیک (URBSFA)، پیراهن‌های جدید تیم ملی فوتبال بلژیک را برای مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 ارائه کردند.

کیت اول (خانه) تیم بلژیک، دارای یک سایه‌ی زیبا از قرمز تیره با جزییات طلایی و یک الگوی گرافیکی مد روز است که بر روی پیراهن نقش بسته‌.

کیت اول تیم ملی بلژیک در جام ملت‌های اروپا 2024

کیت دوم (خارج از خانه) در ادای احترام به هنرمند بلژیکی، هرژه و شخصیت کتاب‌های مصور او تن‌تن طراحی شده‌ است. این پیراهن به‌رنگ آبی با یقه‌ی سفید، شورت‌ورزشی قهوه‌ای و جوراب سفید است که با لباسی که تن‌تن در آن بیش‌تر به‌تصویر کشیده‌شده، هم‌خوانی دارد.

کیت دوم تیم ملی بلژیک در جام ملت‌های اروپا 2024

پیراهن‌های خانگی و خارج از خانه از طراحی گرافیکی مشترکی برخوردار هستند که روی پیراهن نقش بسته‌ است و ظاهری براق به آن می‌دهد و وقتی نور به پیراهن‌ها می‌خورد متفاوت به نظر می‌رسد.

سنت ادای احترام به بزرگان بلژیک

این سومین کیت بلژیک در سال‌های اخیر است که به چیزی یا شخصی که ریشه در بلژیک دارد، ادای احترام می‌کند.

  • لباس دوم بلژیک در جام ملت‌های اروپا 2016، ادای احترام به میراث دوچرخه‌سواری بلژیک بود، ورزشی که بلژیک در آن از موفقیت‌های بزرگ بین‌المللی برخوردار بوده و هم‌چنان بهره‌مند است.
  • لباس دوم بلژیک در جام‌جهانی 2022 قطر، از یک فستیوال سالانه‌ی موسیقی رقص الکترونیک مشهور الهام گرفته شده که دنیای ورزش، موسیقی و سرگرمی را پیوند می‌دهد.

حالا نوبت هرژه و شخصیت محبوب ماجراهای تن‌تن است تا در مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 دیده‌ شوند.

تن‌تن در تیم ملی بلژیک

نخستین مسابقات تن‌تن در تیم ملی بلژیک

پیراهن جدید تیم‌ ملی بلژیک روز شنبه، 23 مارس (4 فروردین 1403) برای نخستین‌بار در دیدار شیاطین سرخ مقابل ایرلند بر تن بازیکنان ملی بلژیک خواهد بود. لباس دوم تیم هم برای اولین‌بار در بازی دوستانه مقابل انگلیس در روز سه‌شنبه  26 مارس (7 فروردین 1403) دیده‌ می‌شود.

شیاطین سرخ در یورو 2024 هر دو لباس را به‌همراه مجموعه‌ی جدیدی از لباس‌های ویژه‌ی تمرین و مسافرت برای کادر فنی بر تن خواهند کرد: شورت‌ورزشی مشکی/طلایی، کفش قرمز/طلایی و طرح طلایی نام بازیکن، پیراهن خانگی را کامل می‌کند. پیراهن خارج از خانه با شورت‌ورزشی قهوه‌ای/سفید، جوراب سفید/طلایی و چاپ سفید نام بازیکن همراه است.

نخستین مسابقات

درباره تن‌تن و هرژه

ماجراهای تن‌تن یک مجموعه‌ی کمیک استریپ با شهرت جهانی است که از ژانویه‌ی سال 1929 (دی 1307) توسط تصویرگر بلژیکی، هرژه با نام اصلی ژرژ رمی ساخته‌شده. این مجموعه متشکل از 24 کتاب است. از نخستین کتاب، تن‌تن در کشور شوراها در سال 1930 (1309 خورشیدی) تا آخرین کتاب، تن‌تن و هنر الفبا که با درگذشت هرژه ناتمام ماند.

تن‌تن، شخصیت اصلی داستان بیش‌تر از یک قهرمان بی‌باک با قلبی پاک است. او مرکز یک جهان پیچیده است که در آن، ما رو در رو با واقعیت خودمان قرار می‌گیریم. شخصیت‌هایی مانند: میلو همراه همیشگی تن‌تن، کاپیتان هادوک، پروفسور تورنسل، بیانکا کاستافیوره یا دوپونت و دوپونط به‌دنیای او، رنگ، عمق و چشم‌انداز می‌بخشند. ماجراهای تن‌تن، ترکیبی از داستان‌های نفس‌گیر، گرافیک خوب و موضوعات مورد علاقه‌ی جهانی است.

این کتاب‌ها که بارها تجدید چاپ شده و در تیراژهای بالا منتشر می‌شوند، منبع الهام برای هنرمندان، نویسندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان هستند. تن‌تن مظهر تمام ارزش‌های جهانی‌ست که آینه‌ی آرزوهای همه است. خبرنگار خستگی‌ناپذیر جوان، با نشاطی تزلزل‌ناپذیر و شکست‌ناپذیر به تسخیر جهان ادامه می‌دهد.

تن‌تن در تیم ملی بلژیک

فدراسیون فوتبال بلژیک

فدراسیون فوتبال بلژیک به‌عنوان بزرگ‌ترین فدراسیون ورزشی این کشور، با بیش از نیم‌میلیون عضو، نماینده‌ی 4000 باشگاه فوتبال است. هم‌چنین حدود 12000 مسابقه در آخر هفته برگزار می‌کند که مسابقات تیم‌های ملی را نیز شامل می‌شود.

آدیداس در فوتبال

آدیداس یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های پوشاک جهان، به‌ویژه در رشته‌ی فوتبال است. او تامین‌کننده‌ی رسمی لباس برای مهم‌ترین تورنمنت‌های فوتبال جهان از جمله: جام جهانی، جام ملت‌های اروپا، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا (جام یوفا) می‌‎باشد. آدیداس هم‌چنین اسپانسر برخی از بهترین باشگاه‌های جهان از جمله: رئال‌مادرید، منچستریونایتد، آرسنال، بایرن‌مونیخ و یوونتوس است.

این کمپانی پوشاک ورزشی با برخی از بهترین فوتبالیست‌ها نیز هم‌کاری می‌کند. مانند: لیونل مسی، جود بلینگهام، محمد صلاح، پدری، پائولو دیبالا، گابریل ژسوس، روبرتو فیرمینو، ژائو فلیکس، سرژ گنابری، مانوئل نویر، کریم بنزما و… .

آدیداس در فوتبال

به اشتراک بگذارید

بعدی
فوتبال در ماجراهای تن‌تن
قبلی
اژدها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست